Články

Můžete si vybrat z různých podkategorií: TipyTekutiny, Pitný režim, Zajímavosti, Recepty, Do kuchyně, Bylinky

Seriály článku: Jak vybírat, Kulinární úpravy, Živiny

Podle ročního období: Zima, Jaro

Speciální: Pro těhotné, Pro kojící maminky, Domácí lékař

KavárnaMotivaceInstrukce

Když už ne přes rok, tak aspoň při dovolené si každý z nás rád zajde na něco dobrého do restaurace.
Jak ale vybrat, aby bylo lákavé jídlo i zdravé? Dávno neplatí, že každé zdravé jídlo není chuťově dobré.

Máme pro Vás 14 tipů, jak si v restauraci zdravě pochutnat.

V dnešní době dostatku všeho je někdy problém s tím, že se přejídáme.

Jíme hodně z mnoha důvodů. Určitě Vás někdy Váš mozek "ponouká" k další a další porci.

Určitě ty myšlenky znáte:

  • "Jsem rozrušená. Jídlo mě uklidní."
  • "Přece se to nevyhodí."
  • "Zítra už to nebude, tak si toho dám dneska dost."
  • "Nic už v mém životě nemá cenu, tak se aspoň dobře najím."
  • "Zajím svůj pocit samoty."
  • "Nudím se, tak si dám něco dobrého."
  • "K televizi by se hodilo něco přikusovat."

A jak se s tím poprat? Když budete vědět jak, jistě to zvládnete.

Další surovinou, na kterou bychom málem zapomněli je KOŘENÍ.
Dobré důvody proč používat koření - zrovna teď mě jich 10 napadá.

Třeba takové lákavé letní grilování se bez něj určitě neobejde.

Určitě nás čeká ještě pár teplých dní, kdy je ideální vyrazit k vodě. Ale co si s sebou zdravého přibalit?

Spolehněte se proto raději na vlastní zdravé zásoby než na grilovanou klobásku z kiosku.

Ten název zní možná hrozivě. Ale pomůže Vám, lépe si uvědomit, čemu se chcete vyhnout. 
Je to seznam potravin, které nechcete jíst.

Po tomto článku si třeba sepíšete seznam na ledničku, co už do ní nikdy nedáte smiley.

K českému cestování dost často konzervy prostě patří. 
No ale jistě taky víte, že většina druhů pro naše zdraví není velká "výhra".

Přesto nějaké si klidně vzít s sebou můžete - jen je třeba bedlivě sledovat pár věcí. Co hledat? To Vám poradí další článek ze seriálu JAK VYBÍRAT...

 

Lilek patří mezi trošku opomíjenou zeleninou v našem českém jídelníčku, ale je to výborná zelenina pro hubnoucí a navíc dodává významné živiny.
Je například bohatý na vitamín C, kyselinu listovou, niacin (vitamín B3), draslík, fosfor, hořčík a vápník.

Díky silným diuretickým a digestivním vlastnostem, lilek významně zvyšuje účinek změny stravování

A je toho ještě mnohem víc, co Vám ráda o tomto druhu zeleniny napíšu.

Vitamínu K vděčíme za správnou srážlivost krve.
Jaké jsou jeho zdroje?

Vitamín E chrání náš organismus před škodlivými vlivy vnějšího prostředí. Je to nejdůležitější antioxidant, který je rozpustný v tucích.  

A jak můžeme podpořit jeho boj?

Pod pojem vitamín D označujeme skupinu sloučenin, která je nezbytná pro minerální rovnováhu v organismu, což má vliv na křehkost našich kostí.

A nejen nich...

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Články