Abstinenční listina

Abstinenční listina představuje seznam potravin, které nechcete jíst.

Utvořte si kritéria:

1. Jídlo jako osvoboditel

Používáte jídlo jako osvoboditele od emocí? Máte stres nebo depresi a uklidňujete se jídlem?
Nikdy nikdo nebudeme úplně bez emocí, stresu a jiné emocionální bolesti. Ty prostě k životu patří.
Vyřešilo někdy jídlo Váš stres? Asi ne, že.

Krok 1: Uvědomte si: "Co mě „nutí“ k uklidnění se nezdravým jídlem?" Jaká situace?
Vím, že je to těžké, ale pokuste se vyřešit stresy jinak. Volte pozitivní přístup, změňte svůj způsob přemýšlení. Jídlo ještě nikdy stres nevyřešilo. Řešení je ve Vás.

Krok 2: Uvědomte si jaké jídlo Vás takto osvobozuje. A napište si ho na svůj abstinenční seznam.

2. Jídlo, kterého mi nastačí kousek

Stává se Vám, že si slíbíte jen malou kostičku čokolády a za chvilku už koukáte jen na prázdný obal? Tak vezměte tužku a taky je na seznam připište.

3. Jídlo s vinou

Sem patří věci, které víte, že jsou kalorické, ale nechcete si je odepřít. Sníte je, a pak trpíte pocitem viny a výčitkami svědomí taky hurá připsat na seznam.

 

Každý budete mít svou listinu trošku jinou, ale je pár věcí, které myslím, že tam určitě budou. Aspoň nějaká z nich.

Nejčastější potraviny na „černé listině“

  • Cukr v jakékoli podobě, takže i zákusky a sladkosti. Sem se určitě vejde i Vaše oblíbená tabulka čokolády.
  • Uzeniny - co třeba salámek? Je na seznamu?
  • Chuťovky – chipsy, slané oříšky, tyčinky, krekry, popcorn
  • Smažená jídla
  • Bílé pečivo

Určitě si seznam sepište. Ať to máte "černé na bílém". Snáze si to uvědomíte. Můžete se k němu vracet a mít ho na očích (třeba na ledničce), to funguje lépe než si to jen pamatovat.

A to nejdůležitější, prostě potraviny z tohoto seznamu nejezte wink.

Není to hned, jak mávnutím proutku, ale s pocitem, že to zvládnete, budete mít víc sil vydržet. A já věřím, že to určitě zvládnete...

Váš abstinenční seznam můžeme probrat v Nedělní kavárně v neděli 19.7.2015 od 19. hodin.

Štítky: 
Datum: 
Pondělí, 13 Červenec, 2015

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.