Kulinární úpravy

Bylinky jsou od nepaměti nedílnou součástí našich životů. Jsou všude kolem nás. Od malička nás obklopují

Naši předkové je používali k tomu, aby se zbavili různých nemocí, které je sužovaly a trápily.

Ze začátku to byli kořenáři a mastičkáři, kdo připravoval léčivé odvary, mastě a mazání.

Postupem doby se léčivé rostliny staly předmětem zkoumání, které byly a jsou předávány z generace na generaci.

Ikdyž zavařování je aktuální na podzim, v dnešním díle seriálu o kulinárních úpravách na něj přišla řada.
Chceme-li mít domácí konzervovanou zeleninu a ovoce, je možné se poohlédnout po postupech zdravější konzervace.

Kvašení (fermentace) je biotechnologický proces, při němž se organické látky postupně přeměňují za účasti mikrobiálních enzymů na jednodušší látky.
Jaké jsou příznivé účinky na naše zdraví?

Tlakový hrnec je fajn pomocník pro urychlení vaření.
Hledáte-li způsob, jak si rychle a přitom zdravě a chutně uvařit? Vsaďte na desítky let ověřenou techniku vaření v páře - tlakový hrnec.
Připravíte v něm pokrmy, které si uchovají veškeré vitamíny a minerály, zachovají si své aroma i specifickou chuť.

Chcete zvýraznit barvu a chuť zeleniny?
Zatraktivnit ji
pro Vaše blízké?
Zkuste blanšírování.

Málokterá kulinární úprava má tolik vyhraněných příznivců a odpůrců. Mezi které patříte?
Je tedy tato úprava vhodná?
 

Chcete připravovat své jídlo zdravěji a nevíte jak? A zkusili jste už vaření v páře?
V dnešním článku Vám poradíme, jak na to a vystačíte si i s běžnými kuchyňskými pomůckami, které máte jistě po ruce.

Vaření ve vodě je klasická úprava brambor, zeleniny a mnoho dalšího, ale jak vařit, aby jste nevylili většinu vitamínů do výlevky?

Dušení patří k šetrné technologické úpravě pokrmů.
Je vhodné pro přípravu masa, ryb i zeleniny, kdy se zachovává většina cenných živin.

I GRILOVAT se dá zdravěji a není třeba se této úpravě úplně vyhýbat. Víte jak na to? Vytvořili jsme desatero rad pro zdravější grilování.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Kulinární úpravy