Hlavní prosrážlivý vitamín - VITAMÍN K

Proč je tak důležitý?

  • Vitamín K je nezbytný pro dobrou srážlivost krve, jak vnitřní tak vnější.
  • Je také důležitý pro zdravé kosti, protože se spolupůsobí při ukládání vápníku do kostí.

Jak ho získat?

Nejbohatšími zdroji vitaminu K jsou:

  • zelená listnatá zelenina, např. špenát, brokolice, kapusta, hlávkový salát,
  • sója,
  • hovězí játra,
  • zelený čaj,
  • vaječný žloutek,
  • brambory,
  • rajčata,
  • chřest,
  • máslo a sýry.
  • Obsah vitamínu K v těchto zdrojích kolísá podle ročního období.

Kolik ho potřebujeme?

Denní doporučená dávka je navržena u dětí 30 až 50 µg, u dospělých 60 až 80 µg tohoto vitamínu. 

Zdroje: 

Kunová V. Zdravá výživa. Grada. 2004 

Víš, co jíš.cz/teens. Vitamíny. http://www.viscojis.cz/teens/index.php?option=com_content&view=article&id=93:87&catid=56&Itemid=106

Mindell E. Nová vitamínová bible. Ikar. 2006

Štítky: 
Datum: 
Úterý, 7 Červenec, 2015

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.