Články

Můžete si vybrat z různých podkategorií: TipyTekutiny, Pitný režim, Zajímavosti, Recepty, Do kuchyně, Bylinky

Seriály článku: Jak vybírat, Kulinární úpravy, Živiny

Podle ročního období: Zima, Jaro

Speciální: Pro těhotné, Pro kojící maminky, Domácí lékař

KavárnaMotivaceInstrukce

"Sibiřský zázrak" nebo "citroník severu" tak byl v Rusku nazýván rakytník řešetlákový. Jeho latinský název (Hippophae rhamnoides) v překladu znamená „třpytící se kůň“. Jméno dostal poté, co si chovatelé všimli, že zvířata, která se pásla v oblastech, kde tento keř rostl, mají krásně hladkou a lesklou srst.

Trnitý dvoudomý keř. Listy čárkovitě kopinaté, na spodní straně ochlupené až měděně červeně lesklé. Nenápadné čtyřčetné květy v krátkých hroznech se rozvíjejí před vyrašením listů. Plod je žlutá až oranžově červená, 7-8 mm velká bobule.

Bylinky jsou od nepaměti nedílnou součástí našich životů. Jsou všude kolem nás. Od malička nás obklopují

Naši předkové je používali k tomu, aby se zbavili různých nemocí, které je sužovaly a trápily.

Ze začátku to byli kořenáři a mastičkáři, kdo připravoval léčivé odvary, mastě a mazání.

Postupem doby se léčivé rostliny staly předmětem zkoumání, které byly a jsou předávány z generace na generaci.

Málokdo ví, že právě mák má výborné nutriční vlastnosti, na které jsme možná přívalem nových potravin pozapomněli.

Tato drobná černá semena jsou například významným zdrojem vápníku. Obsahuje také velké množství bílkovin, vlákniny, kvalitních tuků, kyselinu linolovou a vitamín E. 

Je zajímavý jako prevence osteoporózy. A má i další pozitivní účinky...

Než začnete: Nalaďte se a buďte úspěšní...
Je pár snadných rad, které Vám pomohou k lepším výsledkům.

Pojďte vyzkoušet 5 + 1 snadných rad ...

Tak nenápadné látky, rostlinky nebo organismy a dokážou "dělat zázraky". 

Jak nám může pomoci třeba kurkuma, vláknina, ženšen nebo takové kvasnice?

Budete překvapení...

Antioxidanty jsou látky, které chrání naše tělo před nežádoucími chemickými reakcemi tím, že bojují s volnými radikály, což jsou látky, které mohou naše tělo poškodit.

JAK antioxidanty válčí proti volným radikálům?
ODKUD je můžeme načerpat?
KOLIK jich potřebujeme, aby "boj" vyhrály? Jsou na to nutné doplňky stravy?

Určitě to znáte. Ráno se probudíte a připadáte si tak nějak tlustě. Cítíte se jako balón, jen odletět a máte pocit, že to tak nějak všichni na Vás poznají. 

Jak ale tento den přežít? A necítit se špatně? Pár triků na to máme wink...wink

K tomu, abyste mohla/mohl zdravě a efektivně hubnout a svou váhu si udržet, potřebujete v první řadě hlídat sama/sám sebe

To za Vás nikdo jiný neudělá. Vaše okolí Vám může pomoci, ale všechna přísnost zůstává stejně na Vás.

Jak si přísnost udržet? Jak si nepovolovat až moc? Máme pro Vás 10 účinných pravidel...

Možná znáte jen "tradiční" pšeničnou mouku, ale co takhle zkusit třeba žitnou, rýžovou nebo jáhlovou?

Jejich použitím můžete najít nové chutě a doplnit více výživných látek. Většina z nich obsahuje také méně nebo žádný lepek.

Tak kterou si zařadíte do své spíže Vy?

"Tloušťka" je mnohem víc než fyzický vzhled, je možné i "tlustě myslet" a to chce změnu.

Jak ale změnit své myšlení na ŠTÍHLÉ? Nebojte se, poradíme Vám.

Tento článek Vám v tom udělá jasno.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Články