Do kuchyně

Málokdo ví, že právě mák má výborné nutriční vlastnosti, na které jsme možná přívalem nových potravin pozapomněli.

Tato drobná černá semena jsou například významným zdrojem vápníku. Obsahuje také velké množství bílkovin, vlákniny, kvalitních tuků, kyselinu linolovou a vitamín E. 

Je zajímavý jako prevence osteoporózy. A má i další pozitivní účinky...

Než začnete: Nalaďte se a buďte úspěšní...
Je pár snadných rad, které Vám pomohou k lepším výsledkům.

Pojďte vyzkoušet 5 + 1 snadných rad ...

Možná znáte jen "tradiční" pšeničnou mouku, ale co takhle zkusit třeba žitnou, rýžovou nebo jáhlovou?

Jejich použitím můžete najít nové chutě a doplnit více výživných látek. Většina z nich obsahuje také méně nebo žádný lepek.

Tak kterou si zařadíte do své spíže Vy?

Řasám se přezdívá mořská zelenina, s "naší" zeleninou ale jde jen těžko srovnávat. Možná Vás, ale překvapí, že mají například mnohonásobně více minerálních látek.

Jak je zařadit do jídelníčku? A využít jejich výhod...

Tempeh, tofu, sójové nudličky, šmakoun, seitan nebo robi "maso" - vyznáte se v jejich nabídce?

Všechny tyto "náhrady masa" zaplnily obchody se zdravou výživou i některé regály supermarketů. Ale víte, jak jsou vyráběny a na co je použít?

S bylinkami se dají dělat doslova zázraky.

Hodí se skoro všude a mají i pozitivní vlivy na naše zdraví. Třeba Vás překvapí nějaké zajímavosti z voňavého bylinkového světa...

Lilek patří mezi trošku opomíjenou zeleninou v našem českém jídelníčku, ale je to výborná zelenina pro hubnoucí a navíc dodává významné živiny.
Je například bohatý na vitamín C, kyselinu listovou, niacin (vitamín B3), draslík, fosfor, hořčík a vápník.

Díky silným diuretickým a digestivním vlastnostem, lilek významně zvyšuje účinek změny stravování

A je toho ještě mnohem víc, co Vám ráda o tomto druhu zeleniny napíšu.

Ikdyž zavařování je aktuální na podzim, v dnešním díle seriálu o kulinárních úpravách na něj přišla řada.
Chceme-li mít domácí konzervovanou zeleninu a ovoce, je možné se poohlédnout po postupech zdravější konzervace.

Polévky do zdravého stravování rozhodně patří.
Pokud je umíte správně zařadit do jídelníčku, mohou být bez výčitek jeho pravidelnou součástí. A mohou být klidně i hlavním chodem.

Kvašení (fermentace) je biotechnologický proces, při němž se organické látky postupně přeměňují za účasti mikrobiálních enzymů na jednodušší látky.
Jaké jsou příznivé účinky na naše zdraví?

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Do kuchyně