Článek

Ženšen pravý (Panax ginseng)

Nejznámějším druhem rodu Ženšenu (Panax) je Ženšen pravý (Panax ginseng). Je to druh rostliny z čeledi aralkovitých. Někdy bývá nazýván též jako všehoj ženšenový, asijský ženšen, čínský ženšen či korejský ženšen.

Jsou malé, nenápadné, ale neuvěřitelně výživné. Například takových 30g brokolicových klíčků obsahuje stejné množství antioxidantů jako tři růžičky brokolice. Klíčky si můžeme vypěstovat kdekoli a v kterémkoli ročním období. Dozrají za 3-5 dní a nevyžadují sluneční paprsky ani půdu.

Klíčení je proces, při kterém ze semínka vyroste klíček.

Právě klíčení způsobuje, že semena, luštěniny, obilniny, ořechy, které necháme naklíčit, jsou pro nás snáz stravitelné a velmi výživné. Jejich konzumace má tolik výhod!!

Zázvor (zázvor lékařský) pochází z východní Asie, odkud jej dovezli kupci na pobřerží Středozemního moře. Obsahuje látky gingerol a kapsaicin, díky nimž má tak ostrou a pálivou chuť. Zázvor je vyjímečně léčivý. Obsahuje vitaminy B9 (kyselina listová), C a E. Najdeme v něm i draslík, vápník, fosfor, selen, hořčík, éterické oleje a antibiotické látky.

Zelenina jako lék - mrkev obecná

To, že je mrkev dobrá na oči, slýcháváme od dětství. Vděčíme tomu vitamínu A, který je obsažen právě v mrkvi a jeho nedostatek vede až k šerosleposti. 

Pravidelná konzumace mrkve podporuje snížení hladiny cholesterolu v krvi. Mrkev podporuje pamět, je dobrá při chřipce a nachlazení, dá se využít i jako afrodiziakum a je vhodná i pro diabetiky.

"Sibiřský zázrak" nebo "citroník severu" tak byl v Rusku nazýván rakytník řešetlákový. Jeho latinský název (Hippophae rhamnoides) v překladu znamená „třpytící se kůň“. Jméno dostal poté, co si chovatelé všimli, že zvířata, která se pásla v oblastech, kde tento keř rostl, mají krásně hladkou a lesklou srst.

Trnitý dvoudomý keř. Listy čárkovitě kopinaté, na spodní straně ochlupené až měděně červeně lesklé. Nenápadné čtyřčetné květy v krátkých hroznech se rozvíjejí před vyrašením listů. Plod je žlutá až oranžově červená, 7-8 mm velká bobule.

Večeře je mnohdy jediným jídlem, na které máme během dne čas.

Jak ale zvolit nějakou lehčí variantu? Zároveň ale aby jste se po ní neprobudili v noci hlady?
Není problém dáme Vám pár jednoduchých tipů a triků jak připravit chutnou a zdravou večeři! 

A proč právě "červený vitamín"?
Ovlivňuje funkci a likvidaci červených krvinek,
ale to vůbec není všechno, má i další funkce...

Fluor je prvek, který je součástí kostí a zubní skloviny. Významně také zvyšuje odolnost zubů proti kazivosti.

Jak podpořit odolnost zubů fluorem? Jakými potravinami? 

Přihlásit se k odběru RSS - Článek