Vystupte z role tlusťocha – 6 kroků k nové životní roli - snění nestačí

Pokud nejste ochotní změnit zvyky, které Vás přivedly k nadváze, zůstanete prostě tlustí.

Zní to možná tvrdě, ale hubnutí je hlavně rozhodnutí:
"Chci něco změnit."
"Chci pro to něco udělat."

Můžeme jíst méně, aniž bychom to poznali

Jestliže si neuvědomujeme, že jíme méně, nepociťujeme ani žádné strádání. To vše je v našem podvědomí, pokud budeme mít pocit, že se nějak "šidíme", pravděpodobně hlad mít budeme. Ale pokud k tomu přistoupíme, jen tak že máme nějakou porci jídla a nebudeme ji porovnávat, nepocítíme pravděpodobně velkou změnu. Takových 20% z porce Vám totiž nebude ani tak scházet, ale pomalu se to bude projevovat.

Změňte své zvyky

Pokud nejste ochotní změnit zvyky, které Vás přivedly k nadváze, zůstanete prostě tlustí.

Skutečně chcete zhubnout? Jste ochotní pro hubnutí něco udělat? Pojďte začít právě teď s námi, bude to pozvolná a nenásilná změna.
Co třeba si vybrat jídelníčky LÉTO V KONDICI? A zhubnout za měsíc 2 - 4 kila? Bez žádných radikálních metod.

Návod, JAK změníte své zvyky:

1. Uvědomte si, kde děláte chybu

Pokud máte nadváhu, něco děláte špatně.

Zeptejte se sami sebe:

  • Co je příčinou mé tloušťky?
  • Co jsem ve svém životě změnil/změnila, co mě dovedlo, až k této váze?
  • Co dělám špatně?
  • Je jídlo, na kterém jste závislí? Dalo by se nějak omezit?
  • Najděte chybu ve svých stravovacích návycích.
    Může Vám v tom pomoci seznam všeho snědeného a vypitého za jednotlivé dny. Zapisujte si opravdu všechno. Možná zjistíte chybu už první den, když se délky seznamu zhrozíte.

2. Vyberte si jednu změnu

Je lepší zaměřovat se postupně na dílčí krůčky, než chtít všechno „strhnout“ za jeden týden. 
Začněte od jednodušších změn. Je ve Vašem jídelníčku, co můžete změnit a nebude Vám to vadit?

3. Stanovte si cíl

Nejlepší cestou zbavení se špatných návyků je nahradit je novými – dobrými.
Vytvořte si nové rituály. Opakujte je, až se Vám „dostanou pod kůži“.

Oblíbené jídlo přináší do života radost, nemusíte se ho úplně zbavit, jen si ho dejte jen občas a menší porci.
Vytvářejte si nová zdravější jídla. Nějaké jistě vyberete a stane se taky Vašim oblíbeným. Variant je mnoho. Zkoušejte, testujte smiley.

Vnímejte úpravu jídelníčku jako změnu, ne jako odříkání a uskromňování se.

4. Uzavřete sami se sebou potravinovou dohodu

Tento krok se dá i pokazit. Špatná dohoda je: „Můžu sníst X, když udělám Y.“ Tahle dohoda Vám moc dlouho nevydrží, jednou ji porušíte – dáte si předem odměnu, a pak až něco uděláte? Donutíte se k tomu? Asi ne, že. A strhne se lavina – žádná dohoda už neplatí.

Kompromisy nefungují, neslibujte si nic za odměnu, prostě si řekněte: „Nebudu jíst žádné chipsy“. Ne nesmím, ale NEBUDU.
Novou dohodu se svým tělem nedělejte moc často – ideální je jednou za 14 dní nebo měsíc.

5. Házejte si, při cestě za jídlem, klacky pod nohy

Vytvořte si překážky, které budete muset překonat, když Vás bude „honit mlsná“.
Dejte si dobroty z dosahu, schovejte je na vzdálenější místo.
Nenoste si velký sáček mlsání k televizi. Nasypte si jich jen pár, udělejte si takový malý přídělový systém. Každá nová a nová cesta do kuchyně Vás odradí od mlsání.

6. Změňte své myšlení

Věřte ve svůj úspěch. Podceňováním ničeho nedosáhnete. Udělejte změnu v myšlení a budete úspěšní.
Přemýšlejte pozitivně
, nemyslete, na to co by se mohlo pokazit. Ale myslete, na to jak se budete cítit o pár kilogramů lehčí. Bude Vám lépe?  

Nebojte se, kroky jsou sice těžké, ale zvládnete je. "Stačí" myslet pozitivně. Pokud máte nějaké těžkosti, jsme tu pro Vás, povedema Vás cestou k nové roli úspěšného člověka... Táhneme všichni za jeden provaz.

Štítky: 
Datum: 
Pondělí, 27 Červenec, 2015

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.