Prostředí, kde se neselhává - 3 snadné kroky ke změně

Jak se sami "naprogramujeme" na větší odolnost?

Hlavní je si uvědomit, že: "Nemůžeme sníst, to co nemáme." 
Takže pokud omezíme, to jak se vystavujeme jídlu, sami se „naprogramujeme“ na úspěch. Nemusíme se pak nějak zvlášť kontrolovat a porušení si znesnadníme.

Úprava našeho prostředí všude kolem nás - doma, v práci, ve volném čase, je cestou k účinné vnější kontrole.

Pokud zabezpečíme prostředí, kde se pohybujete proti problematickým potravinám (může Vám k tomu dobře posloužit Vaše Abstinenční listina - viz článek Abstinenční listina), je už skoro vyhráno. 
S takovou vnější kontrolou je jídlo z dohledu, mimo dosah a mimo mysl.

Tento postup je velmi účinný, protože odstraníme ze svého dohledu různá pokušení a nemusíme tak pokoušet sílu naší vůle.

Krok první: Očista

Pročistěte svou ledničku, spíž, komoru a zásuvky od svých pokušitelů. Nemějte je prostě "na očích".

Krok druhý: Zdravá výměna

Po generálním úklidu zeje asi Vaše lednička, spíž i "šuplíky poslední záchrany" prázdnotou. To není dobrý pocit, žesmiley.
Proto nahraďte pokušitele lepšími potravinami, a tím se přirozeně posunete blíž a blíž ke zdravějšímu stravování. Naplňte ledničku a spižírnu ovocem a zeleninou, celozrnnými výrobky, nízkotučnými nebo polotučnými mléčnými výrobky a jste na dobré cestě.

Krok třetí: Chytrý nákup

Poučka: "Co nekoupíte, to nemůžete sníst", funguje dokonale.
Vytvořte si nákupní seznam v klidu doma, přesně si stanovte, pro co jdete a nedělejte odbočky k oblíbeným pochoutkám.
Nedělejte si velký zásoby.
A určitě nechoďte nakupovat hladoví.

Tak co není to taková dřina, ne? Podělte se s námi o Vaše úspěchy v komentářích. Moc se na ně všichni těšíme.

Zdroje:
McGraw P. Zbavte se nadváhy jednou provždy. 2003. Pragma.  

Štítky: 
Datum: 
Středa, 5 Srpen, 2015

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.