Noční mlsání a jak na něj vyzrát

Zná to skoro každý. Občas nás večer začne „honit mlsná“ tak, že hledáme v ledničce cokoliv a splácáme na co přijdeme. Potom kromě nadbytečných kil pak často zápasíme s výčitkami svědomí a beznadějí, že veškeré snažení „nemá cenu“. 

Jak tedy noční záchvatům mlsání nejlépe čelit?

1. Jezte pravidelně a nezapomeňte na večeři

Jistě znáte pravidlo o menších porcích jídla častěji za den, ale opravdu to funguje, můžete tím opravdu stavům záchvatovitého hladu předejít.

Pro Vaše tělo totiž není nic horšího než hladovění a následně rychle zhltnutá kalorická bomba, kterou mu dopřejete v podobě nočního náletu na ledničku.
Jezte pomalu a u jídla nedělejte nic jiného. Nečtěte, nic nepište, nekoukejte na televizi, nic nedělejte, věnujte se jenom jídlu, jedině tak se najíte jen tolik kolik potřebujete a nebudete jen bezmyšlenkovitě otvírat pusu na další sousto.

Hodně lidí dělá tu chybu, že večer už nejí, tělo ale energii potřebuje a řekne si o ni. Večeře je tedy stejně tak důležitá jako ostatní jídla během dne, protože právě díky ní se zasytíte a nebudete pak večer chodit hledat nějaké jídlo.

2. Cvičíte? Upravte stravovací režim

Nájezd na ledničku, ze které sníte kde co, včetně sladkostí, přepadá i některé sportující ženy. Hlavně pokud chodí cvičit večer. Cvičením totiž spalujete velké množství cukrů, a pokud  si špatně rozložíte jídlo během dne, může Vám až příliš klesnout hladina krevního cukru a zbytečně pak zápasíte s pocitem hladu. Proto je důležité si ve dny, kdy sportujete, trošku jídla přidat. Vím, je to složité. Chcete přece cvičením hubnout, ale musíte na to mít dostatek energie.

3. Napijte se vody

Nejjednodušší způsob, jak vyzrát na noční chutě, je napít se vody. Voda zaplní žaludek a mozek tak dostane signál o tom, že jste plní.
Nepřehánějte to ale nebo budete muset v noci až moc často z postelesmiley.

4. Napijte se čaje

Pokud Vás v noci přepadnou chutě, napijte se trochu čaje. Změní Vám chuť v ústech a je možné, že myšlenky na sladké to rozptýlíDobře funguje teplý mátový nebo heřmánkový čaj. 

5. Vyčistěte si zuby

Zkuste na chutě vyzrát vyčištěním zubů. Zní to asi divně, ale zaženete tak chutě. Navíc komu by chutnaly chipsy s chutí mentolu laugh.

6. Dejte si kousek ovoce

Noční mlsání bývá často spojené s konzumací velkého množství cukrů. Mozek totiž volá po energii tedy jednoduchém cukru. Ošálit ho můžete poměrně snadno – dejte si místo dortu kousek ovoce. Chutě na sladké to upokojí a Vy tolik nezaútočíte na svou linii.

7. Najděte si jinou „zábavu“

Dalším tipem, jak na noční mlsání vyzrát, je zabavit se něčím jiným. Zavolejte třeba kamarádce, přečtěte si knihu, začněte plánovat víkendový výlet nebo něco podobného. Odreagujete se a přijdete na jiné myšlenky.

8. Zacvičte si

Pokud máte silnou vůli, je dobré si místo nočního mlsání zacvičit nebo se jít třeba na chvilku projít. Navíc se Vám tak bude i snadněji usínat.

Proč je večerní mlsání takový problém?

Večerní mlsání je problematické, alevně kvůli tomu, že po 20. hodině lidské tělo automaticky zpomaluje metabolismus a trávení, začíná se připravovat na odpočinek, takže velké množství tuků, cukrů a v nich přijatých kalorií, se více projeví na váze.

 

 

Datum: 
Středa, 22 Duben, 2015

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.