Zdravé rady: Co si zakousnout na odpolední svačinku?

Další malá porce teorie

Svačiny jsou důležitou součástí našeho jídelníčku, protože udržují stálou hladinu cukru v krvi a my necítíme velký hlad, jak je tomu, když jsou pauzy mezi jídly moc velké.
O důvod navíc proč si i odpoledne svačinku dopřát, je ochrana proti častým večerním a nočním výletům do ledničky.

Stejně jako dopolední svačina, by odpolední měla ideálně tvořit 10% z našeho celkového energetického příjmu

Jak by měla ideální svačinka odpoledne vypadat?

Při této svačince je dobré omezit sacharidy, které totiž s přibývajícím odpolednem už jen těžko spálíte a snáze se Vám budou ukládat do tukových zásob.

Proto se už snažte vyhýbat ovoci, slazeným mléčným výrobkům i sladkým cereáliím.Vhodnější jsou slané varianty sacharidů (čerstvé celozrnné pečivo, tmavé chleby z celozrnného šrotu nebo knäckebrot) doplněné bílkovinou a zeleninou, kterou navíc dodáte vlákninu, která je vhodná pro zasycení a zlepší Vaše trávení.

Pokud ale plánujete odpoledne sportovat, na pár posledních vět zapomeňte smiley. V tomto případě na zdroje energie pocházející z cukrů myslete. Jinak byste byli vyčerpaní a trénink by neměl očekávané výsledky a stal by se spíš trápením.

10 tipů na odpolední zakousnutí

  1. Zeleninový salát doplněný bílkovinou - Zkuste třeba salát z rajčat a ledového salátu doplněný o bílkoviny v podobě vajec a tuňáka.
  2. Šopský salát s balkánským sýrem (bílkovina)
  3. Čerstvá zelenina „na chroupačku“ + jogurtový dip na namáčení zeleniny
  4. Připravte si předem v troubě zeleninové chipsy. Kořenovou zeleninu nakrájejte na plátky a opečte. Přidejte jogurtový dip a máte zeleninové "zobání".
  5. Sendvič z celozrnného chleba s kuřecím masem a salátem
  6. Jogurt bílý + mrkev
  7. Zeleninový salát s mozarelou a opečeným celozrnným toastem
  8. Grahamové tyčinky + sýr eidam 30% + rajče
  9. Sýr cottage se zeleninovými prsty (zelenina nakrájená na proužky) a knäckebrot
  10. Bílý jogurt, ředkvičky, salátová okurka

Užijte si své odpolední zobání něčeho zdravého. 

 

Štítky: 
Datum: 
Pondělí, 24 Srpen, 2015

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.