Smoothie - nápoj plný vitamínů

Smoothie lze zařadit jako výborné zpestření zdravého životního stylu, kdy si můžete vychutnat spoustu ovoce v jedné skleničce.
Pokud si ho připravíte sami získáte navíc „zdravý koktejl“ podle Vaší chuti.
Díky rozličným variantám ovoce a zeleniny můžeme vykouzlit různé lahodné nápoje, který Vás zásobí celou řadou vitamínů, minerálních látek, enzymů a vlákniny….

Smoothie je míchaný nápoj s hustou konzistencí, který vzniká smícháním a rozmixováním různých druhů ovoce či zeleniny se zeleninovou šťávou či jinou tekutinou jako ovocný džus, mléko nebo jogurt. Každé z ročních období přináší širokou škálu ovoce a zeleniny, takže můžete mít pokaždé nápoj trošku jiný - na podzim využijme jablka, švestky, v zimě třeba banány, mango, pomeranč, grep či kiwi. Nebojte se i zeleniny - výborné smoothie lze připravovat i z ní.

Výhody:

  • Dodá Vám spoustu vitamínů, enzymů, ale také aminokyseliny, různé stopové prvky a antioxidanty.
  • Na rozdíl od nápojů, které se vyrábějí pomocí odšťavňovačů, v nich ale zůstává zdraví prospěšná vláknina.
  • V koktejlech můžete konzumovat i potraviny, které jsou sice zdravé, ale nejsou příliš chutné a těžko se zařazují do jídelníčku.
  • Mají všechny výhody čerstvého ovoce a zeleniny.
  • Tělu dodáte energii díky jednoduchým cukrům.
  • Trávicí systém se pročistí, posílíte imunitu, detoxikujete atd.
  • Smoothie jsou výborně stravitelné, takže přijde vhod i ve chvíli, kdy Vám není nejlépe a nemáte chuť na běžnou stravu, dodají Vám energii i výživu.
  • Neprochází procesem prodloužení trvanlivosti a tím pádem má vyšší nutriční hodnoty bez obsahu různých konzervantů a stabilizátorů.
  • Příprava je velmi rychlá.

Nevýhody:

  • Pokud budete takto nahrazovat jídla hrozí po návratu k původnímu způsobu stravování jojo efekt v podobě přibývajících kilogramů.
  • Dostanete do sebe hodně jednoduchých cukrů z ovoce.
  • Všeho s mírou - pokud byste pili smoothie často, můžete se překyselit.

Kdy si smoothie připravovat?

Tento nápoj nám může posloužit jako rychlá snídaně, popřípadě kvalitní svačinka. Můžeme ho také zařadit jako zdravou alternativu nápoje před větší fyzickou aktivitou. Tělo tak ušetří zásobní glykogen, protože díky rychlým cukrům z ovoce bude moci okamžitě čerpat energii. 

Fast food pro ty, co chtějí žít zdravě

Představují zdravější alternativu k rychlým občerstvením, oproti Coca Cole to asi bude vhodnější varianta, že wink.
A navíc jsou prakticky pro každého, kdo odmítá dělat kompromisy mezi tím, co chutná a tím, co je zdravé.

Domácí je nejlepší!

Abyste měli jistotu, že Vaše smoothie obsahuje opravdu čerstvé ingredience a žádné konzervanty, připravte si ho doma. Není to vůbec těžké.
Co na přípravu smoothies potřebujete? Výkonný mixér (může být i tyčový), čerstvé ovoce nebo zeleninu, popřípadě jogurt nebo mléko, pár dalších přísad podle chuti a především bohatou fantazii....té se opravdu meze nekladousmiley.

Rozdíl mezi smoothie a koktejlem

Pravé tradiční smoothies nejsou obohaceny o mléčné výrobky a cukry a skládají se pouze z přírodních surovin. Přidáním například zmrzliny vytvoříte spíše koktejl.

A jaký rozdíl je mezi smoothie a džusem?

Smoothie je tradičně vyroben z celých plodů ovoce a zeleniny. Džusy jsou vyráběny extrakcí pouze tekutiny z ovoce nebo zeleniny.

 

Tak honem pro mixér .....a na zdraví!

Tohle je náš domácí výtvor

 

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická
Obrázek uživatele Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.