Ředkvička – nenápadná bulvička, která dokáže zázraky

Bulvičky ředkviček jsou velmi bohaté na vitamíny, minerální látky a rostlinné kyseliny.

Jaké látky při tvorbě zázraků pomáhají?

  • Z vitamínů obsahují především vitamín E, D, C, pyridoxin (B6), thiamin (B1), riboflavin(B3), niacin, ale také beta karoten neboli pro-vitamin A.
  • Karoten pomáhá udržet zdravé oči a přispívá ke zdravému zbarvení kůže.
  • Vysoký obsah vitamínu C pomáhá v ochraně těla před volnými radikály a podporuje naši imunitu.
  • Z minerálních prvků je tato zelenina bohatá na draslík, sodík, mangan, železo, měď, fosfor, hořčík, vápník a síru.
  • Další pomocnou rukou pro naše tělo je váknina. Ta především stimuluje peristaltiku střev, čistí je od usazených toxinů a působí proti zácpě.
  • Významný a typický pro tento druh zeleniny je ale obsah hořčičných olejů a silic.

Proč je dobrá jejich štiplavost? Aneb jen ať to štípewink, ať jsme zdraví

Právě hořčičné oleje a silice vytváří typickou štiplavou chuť a jsou nejdůležitější svými účinky.
Rostlina se jimi brání proti plísním a bakteriím. A právě tak tyto látky příznivě působí na náš trávící trakt, podporují i v našem těle likvidaci plísní a bakterií, které způsobují například – průjmy, nadýmání či žaludeční problémy.

Navíc tyto látky zlepšují stravitelnost těžších jídel.

A stejně působí i na naše dýchací cesty - antisepticky, pomáhají rozpouštět hlen, potlačují infekce a posilují organismus. 

 Pomocník i pro redukci hmotnosti

Ředkvičky jsou také vhodné při redukci váhy, díky své nízké kalorické hodnotě a obsahu vlákniny.

Působí i mírně močopudně

A jde se na nákup...

Tyto bulvičky lze najít v mnoha barevných odstínech od červené přes žlutou po bílou barvu.

Čerstvá ředkvička by měla být křehká, šťavnatá se svěžími nepřerostlými listy. 

A jak využít jejich výhod doma?

Tato zelenina je určitě vhodnou svačinkou pro každého. Ať už zvolíte nejjednodušší variantu - ředkvičky pokrájené na chléb s máslem,
do zeleninových salátů 
nebo jako zeleninová příloha k jídlům

Dají se i lehce tepelně upravovat nebo nakládat.

Dobrou chuť smiley.

Datum: 
Středa, 3 Červen, 2015

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.