Něco pro náš mozek - vitamín B3 - NIACIN

Proč je tak důležitý?

  • Náš mozek by bez něj v podstatě nemohl vůbec pracovat.
  • Napomáhá při likvidaci některých složek cholesterolu a tuků v těle.
  • Stimuluje nervový systém.
  • Při pití alkoholu a požívání většího množství sladkostí potřeba roste.

Lehký nedostatek niacinu se projevuje mnoha nespecifickými symptomy, např.: nespavost, ztráta chuti k jídlu, váhový úbytek, bolestivost jazyka, bolesti břicha, vyrážka.
Jednou z prvních známek nedostatku je větší citlivost na sluneční záření.

Jak ho získat?

Zdroji jsou například:

  • Libové maso,
  • drůbež,
  • tuňák a ostatní ryby,
  • luštěniny,
  • slunečnicová semena,
  • ořechy,
  • vejce,
  • datle a fíky,
  • avokádo,  
  • švestky.

Kolik ho potřebujeme?

Podle směrnice EU je denní potřeba 18 mg.

Štítky: 
Datum: 
Úterý, 30 Červen, 2015

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.