Brokolice – zelené zdraví pro náš metabolismus

Hned začínáme těmi slibovanými zázraky

Tento druh je bohatý hlavně na vitamín C, vitamín B2, beta-karoten, kyselinu listovou, vlákninu a pětici minerálních látek: železo, draslík, vápník, fosfor a síru.

Kdykoli začnete jíst brokolici můžete si říct: "Teď dělám něco pro svou látkovou výměnu." Brokolice ji totiž rázně rozhýbe.

Obsažený vitamín C oceníme hlavně v období chřipek a nachlazení. 

Vitamín B2 je zase důležitý pro zdraví očí, kůže a funkci srdce.

Minerální látky hlavně hořčík napomáhají činnosti srdce a tvorbě hormonů. Hořčík, vápík a draslík se postarají zase o regulaci krevního tlaku.

Mnoha laboratorními výzkumy bylo prokázáno její pozitivní působení při léčbě rakoviny a nemocí způsobených ozařováním. 

Vítaná pomoc pro hubnoucí... 

Brokolice je mimo jiné i zdrojem glukorafanu, což je látka, která významně omezuje chuť k jídlu a pocit hladu. 
Zároveň má tato zelenina nízký obsah sachridů a tuků, což z ní činí potravinu nejen velmi zdravou, ale i dietní.

Vysoký podíl vlákniny zlepšuje trávení.

Jak brokolici použít v kuchyni?

Určitě Vás hned napadne tradiční způsob přípravy brokolice a to je její uvaření v mírně osolené vodě. Ale tím si moc "zázraků" neuchováte.

Naopak ideální je ale uvařit ji krátce v páře, tak si zachová většinu svých cenných látek. Pokud ji pak rychle zchladíte, zachováte krásnou brčálovou barvičku.

A ještě malá rada pro kuchařky na závěr...

Pokud chcete svým strávníkům dodat vitamínovou bombu, zkombinujte tuto zeleninu s potravinami obsahujícími biotin (neboli vitamín H nebo B7). Takovými potravinami jsou rajčata, avokádo, špenát, hnědá rýže nebo ořechy. 

Tak honem pro Vaše zelené zdraví pro metabolismus...

 

Datum: 
Středa, 17 Červen, 2015

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.