3. den Jídelníčky pro kojící maminky

Dnes ráno najdete na jídelníčku KUSKUS.

Už jste o něm někdy slyšela nebo ho dnes budete jíst poprvé? Mám tu pro Vás prá zajímavostí...

KUSKUS je tvrdozrnná pšenice zpracovaná do drobných kuliček, nejčastěji se vyrábí z bílé pšenice zbavené obalových vrstev, takže přichází o řadu vitamínů, minerálů a o vlákninu. Proto je lepší celozrnný kuskus, který si všechny tyto prvky zachovává, navíc pokud ho koupíte v bio kvalitě, uděláte pro zdraví to nejlepší. K nám se dostává jako sušený instantní produkt, který nabobtná jen v horké vodě.

Kuskus je velmi výživný, obsahuje spoustu sacharidů, vlákninu, bílkoviny, vitamíny skupiny B, vitamin E, vápník, železo a fosfor a jen minimum tuku. Dodává energii, výborně zasytí.

Kuskus se dá připravit na celou řadu způsobů. Je variantou k rýži nebo těstovinám, používá se jako příloha k masu nebo k zeleninovým pokrmům, k omáčkám, ale lze ho využít i nasladko (tuto úpravu najdete v jednom z dalších jídelníčků).

Tak dobrou chuť!

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.