1. den - 1. fáze - NOČNÍ SMĚNA

Kdy jindy než při noční směně je nejdůležitější rozvržení jídla během dne a hlavně PRAVIDELNOST.

A proč je tam důležitá?

  • Hlavně proto, aby tělo nešetřilo energií a nedrželo si tuk v tukových zásobách. Nesmí dlouho hladovět, potom si ukládá tuk „na horší časy“.
  • Ideální je rozdělit si přísun energie do 5 menších dávek denně.
  • Mezi jednotlivými jídly je ideální udržovat odstup 3 – 4 hodiny.
  • Při delším nejezení (nad 4 hodiny) dochází k využívání energie z svalové tkáně, potom hubneme, ale jsou to svaly, které potřebujeme, pokud potom začneme více jíst, energie se nám uloží – ale v námi tak nenáviděných tucích. A jsme dál od vysněné postavy než na začátku.
  • Lidé, kteří pravidelně jedí a dokážou si rozložit celodenní příjem energie, mají podstatně menší pravděpodobnost, že jim bude kolísat hladina cukru v krvi a objeví se pocity hladu a chutě.
  • Navíc při hladovění a dlouhých pauzách mezi jídly si náš metabolismus na tento způsob výživy přivykne a zpomalí se a budete mít o moc větší práci ho „rozhýbat“ a přinutit k „práci“.

Proto je důležité jíst i během noční směny, nevynechávat jídlo. Správně si ho během dne rozvrhnout, abychom Vám s tím pomohli, vznikly právě tyto jídelníčky.

Jestli jsou tyto jídelníčky první, se kterými v tomto stravovacím principu začínáte, doporučujeme Vám přečíst si Instrukce pro pracující na směny ZDE, které Vám objasní, jak postupovat. 

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.