1. den - 1. fáze - NOČNÍ SMĚNA

Kdy jindy než při noční směně je nejdůležitější rozvržení jídla během dne a hlavně PRAVIDELNOST.

A proč je tam důležitá?

  • Hlavně proto, aby tělo nešetřilo energií a nedrželo si tuk v tukových zásobách. Nesmí dlouho hladovět, potom si ukládá tuk „na horší časy“.
  • Ideální je rozdělit si přísun energie do 5 menších dávek denně.
  • Mezi jednotlivými jídly je ideální udržovat odstup 3 – 4 hodiny.
  • Při delším nejezení (nad 4 hodiny) dochází k využívání energie z svalové tkáně, potom hubneme, ale jsou to svaly, které potřebujeme, pokud potom začneme více jíst, energie se nám uloží – ale v námi tak nenáviděných tucích. A jsme dál od vysněné postavy než na začátku.
  • Lidé, kteří pravidelně jedí a dokážou si rozložit celodenní příjem energie, mají podstatně menší pravděpodobnost, že jim bude kolísat hladina cukru v krvi a objeví se pocity hladu a chutě.
  • Navíc při hladovění a dlouhých pauzách mezi jídly si náš metabolismus na tento způsob výživy přivykne a zpomalí se a budete mít o moc větší práci ho „rozhýbat“ a přinutit k „práci“.

Proto je důležité jíst i během noční směny, nevynechávat jídlo. Správně si ho během dne rozvrhnout, abychom Vám s tím pomohli, vznikly právě tyto jídelníčky.

Jestli jsou tyto jídelníčky první, se kterými v tomto stravovacím principu začínáte, doporučujeme Vám přečíst si Instrukce pro pracující na směny ZDE, které Vám objasní, jak postupovat. 

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická
Obrázek uživatele Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.