Instrukce pro jídelníčky pro kojící maminky

Než začnete dodržovat tento stravovací princip, přečtěte si těchto pár instrukcí, které Vám pomohou při jeho dodržování a vyjasní Vám případné nejasnosti.

OBECNÉ INFORMACE:

  • Možná se Vám zdá 7 jídel denně mnoho. Vycházíme z toho, že bude množství jídla pro Vás možná trošku velké a je lepší si ho rozvrhnout, navíc je lepší přijímat menší porce častěji než velké porce jen několikrát za den. Navíc tím předcházíte i některým trávícím problémům.
     
  • Každá žena je individuální, pokud Vám nějaká potravina nedělá dobře, určitě se nenuťte k jejímu snědení. Je důležité hlavně, abyste se dobře cítila.
     
  • Pokud jsou oběd a večeře vařené, většinou jsou jídla stejná nebo jen s vynecháním například masa. Můžete tato jídla připravit dohromady a množství na večeři oddělit a sníst k večeři.

INFORMACE K POTRAVINÁM:

  • Vždy navrhujeme nějaký druh potraviny, podle které je jídelníček sestaven a vypočítán, pokud ale máte nějaký osvědčený druh třeba pečiva, můžete ho vyměnit. 
     
  • Potraviny jsou vybrány tak, aby se daly pokud možno koupit v běžném obchodě. U některých potravin je napsáno i kde se dají sehnat, ale neznamená to, že je v jiném obchodě neseženete.
     
  • U některých potravin je velikost a tedy i váha individuální (ovoce, zelenina, krajíc pečiva,...) není třeba množství dodržet přesně na gram. Tím se nestresujte. Určitě nemusíte nějak zeleninu rozkrajovat, aby ji bylo přesné množství. Vycházíme z běžných množství jednotlivých potravin (krajíc, kelímek,..), abychom Vám režim, co nejvíce usnadnili.
     
  • Pokud nejsou spotřebována celá balení potravin, snažíme se je použít v dalších dnech, aby jste využila celé balení.
     
  • Množství na zahušťování (např. kaše) je jen orientační, udělejte si ji podle své chuti.
     
  • Všechny potraviny k tepelné úpravě jsou udávány v množství před uvařením.
     
  • Používejte raději starší pečivo (den staré). Čerstvé totiž více nadýmá.
     
  • Nadýmavé potraviny jsou zařazovány postupně, ale pokud Vám například cibule a česnek vadí, nepřidávejte je.
     
  • Použité lněné semínku je třeba nadrtit, protože jinak projde tělem bez užitku.
     
  • Pokud je v jídelníčku máslo můžete ho bez obav nahradit margarínem. Je to na Vás, zda si vyberete živočišné tuky - máslo nebo rostlinné - margarín.

 

Pokud máte s čímkoli problém neváhejte nás kontaktovat na emailu: info@nutricniordinace.cz, 
chatu
nebo telefonním čísle:
 +420 608 183 123

Přejeme Vám hodné úspěchů v dodržování.

Štítky: 

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická
Obrázek uživatele Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.