Jak přežít svůj "tlustý den"

Určitě to znáte. Ráno se probudíte a připadáte si tak nějak tlustě. Cítíte se jako balón, jen odletět a máte pocit, že to tak nějak všichni na Vás poznají. 

Jak ale tento den přežít? A necítit se špatně? Pár triků na to máme wink...wink

„Tlustý den“ je částečně záležitost fyzická a částečně psychická. Tyto představy mohou záviset na pocitu hladovění nebo snažení se bez velkých výsledků. U žen mohou souviset i s menstruačním cyklem.

Často jsou ale pocit tloušťky následkem špatného rozpoložení, nikoli jeho příčinou. Signalizuje i to, že se jeho nositelka/nositel cítí být přetížena/přetížen starostmi a povinnostmi. Na vysvětlení proč přicházejí, však nezáleží, hlavní je, že jsou jakousi pastí, do které se nesmíme nechat chytit... Pomyslete si, že jste jen vjeli do slepé uličky a vymotáte se z ní ven.

Jak přežít?

1. Šaty dělají člověka

Oblečte si něco v čem vypadáte hezky, co Vám sedí ne pochmurné černé oblečení. Budete se tak cítit sebejistěji a budete mít pocit, že máte vše „pevně v ruce“, že jste dobře vybaveni na zvládnutí „Vašeho tlustého dne“.

2. Energie z ovoce a zeleniny Vás nakopne

Udělejte si ovocnou nebo zeleninovou bombu v podobě smoothie nebo fresh džusu, krásně Vás „nakopne“ a dodá energii pro další přežití dne.

3. Zabavte svůj mozek

Ideální je zabavit svůj mozek a odvést ho od tlustých pocitů. Co třeba cvičení? Co jste ještě nevyzkoušela?

4. Nepozorujte se

Pro dnešek se vyhněte zrcadlům a hodnocení, kde přibyl nějaký špíček.
Čemu dáváme pozornost to sílí a roste. Uvědomte si radši, co na sobě máte ráda/rád – je to krásný úsměv, zářivé oči nebo něco úplně jiného?

5. Nešiďte se

Pocit „jsem tlustá/tlustý“ zákonitě vyvolá reakci – "Omezím jídlo." nebo "Vynechám jídlo."... to ale není řešení… budete mít hlad a dáte si něco ještě horšího. Nešiďte se. 

6. Udělejte si radost

Dělejte něco, co Vám dělá radost, ať je to hezká hudba, horká koupel nebo zajímavý film.

7. Hlavní pozitivní myšlenka: Zítra už tlustý den nebude.

Pokud naše tlusté pocity necháme být, odejdou. Pokud se v nich budeme vrtat, o to déle budou s námi. K životu patří všechny myšlenky i všechny pocity.

Připomeňte si, že takový tlustý den musí jednou skončit.

 Udělejte si svůj "TLUSTÝ DEN" hezčí a radostnější.

Štítky: 
Datum: 
Středa, 9 Září, 2015

Autor článku

Mgr. Martina Vrbická

Na tomto webu tvořím jídelníčky, články a diskuze a jsem tu pro Váspomoci Vám se zdravým jídelníčkem, a pro Vaše dotazy a podporu v nesnázích.

Ve své práci a při tvoření jídelníčků kladu hlavní důraz na používání běžně dostupných potravin, ne nějakých výživových doplňků.