Všude slyšíte, jak je nutné číst etikety na potravinách.

Ale jak se v nich vyznat, že?

Údaje na obalech jsou důležitým vodítkem pro jejich výběr a jejich četba by měla být pravidelnou součástí našeho přístupu k vlastnímu zdraví.

Z etiket můžete získat mnoho důležitých informací o výrobku.

Olivový olej je olej získaný z oliv lisováním či jinými mechanickými postupy.

Je používán především při výrobě pokrmů.

Konzumace olivového oleje je považována za zdraví prospěšnou, protože obsahuje mono-nenasycené mastné kyseliny a vitamin E.

Jak ale vybrat v obchodě ten vhodný?

Tento olej se lisuje z loupaných semen buď přímo nebo po opražení rozdrcených oříšků.

Chuťově jde o relativně neutrální olej s velmi decentní příchutí arašídů. Olej má žlutavý vzhled a typickou vůní a chutí. Skvěle se hodí do nejrůznějších salátů a čerstvé zeleniny.

Nedávno jsem při nákupu v Tescu narazila na velmi užitečnou věc. Praktické dózy na potraviny. Vždycky jsem řešila, když jedu za prací na celý den, kolik sebou vlastně musím mít dóz. Nemám totiž ráda předem připravené saláty a již smíchané potraviny.

Taky si už říkáte proč se v sacharidových vlnách cpete pořád těmi vaječnými bílky? Vysvětlení je prosté – jde o ideální dietní potravinu bez tuků a s vhodným poměrem bílkovin.

Dostávám hodně dotazů ohledně pitného režimu v principu Sacharidových vln. Samozřejmě, že se tímto můžete řídit i v jiných stravovacích principech. 

Jistě každý z Vás musí chodit nakupovat, v dnešním článku najdete několik rad, jak to zvládnout lépe.

Naučte se poslouchat své tělo. Promlouvá k vám prostřednictvím různý signálů. Jedním z nich jsou i chutě. Mluvme nyní o "chuti na sladké", která se může stát úporným průvodcem po Sacharidových vlnách i jiných stravovacích principech. U jiného dietního opatření jsem chutě na sladké neregistrovala.

Každý z Vás jistě přišel na náš web s nějakou motivací:

  • upravit svůj stravovací režim
  • zhubnout
  • zlepšit svůj zdravotní stav
  • a určitě spoustu dalších důvodů.

Ze všech stran často slýcháte, jak bychom měli jíst dvě porce ryby za týden....ale víte vlastně proč? Obecně je tato komodita vysoce nutričně a biologicky hodnotná. Tyto produkty mají výhodné složení, jsou lehce stravitelné, rychle kulinárně upravitelné a mají pozitivní účinky na zdraví. 

Stránky

Přihlásit se k odběru Nutriční ordinace RSS